طراحی دکوراسیون خانه, فرش کاشان

بهترین جای تلوزیون در خانه،پذیرایی مستطیل، مربع و نکات مهم

بهترین جای تلوزیون در خانه، پذیرایی مستطیل مربع

بهترین جای تلویزیون در خانه:

انتخاب بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون در خانه شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله چیدمان مبلمان، اندازه و نوع پنجره ها، و نحوه استفاده شما از فضا. با این حال، چند نکته کلی وجود دارد که می تواند به شما در یافتن بهترین مکان برای لذت بردن از تجربه تماشای تلویزیون کمک کند.

پذیرایی ال:

اگر پذیرایی شما دارای پلان ال شکل است، بهترین جای تلوزیون در پذیرایی ال، معمولاً دیوار کوتاهتر است. این به شما کمک می‌کند تا از حداکثر فضا استفاده کنید و از ایجاد احساس شلوغی در اتاق جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید تلویزیون را در گوشه‌ای که دو دیوار به هم می‌رسند قرار دهید، اما مطمئن شوید که فاصله کافی بین تلویزیون و مبلمان وجود داشته باشد تا افراد به راحتی بتوانند راه بروند.

جای تلوزیون در پذیرایی الپذیرایی با پنجره:

برای پیدا کردن جای تلوزیون پشت پنجره، سعی کنید تلویزیون را طوری قرار دهید که نور مستقیم خورشید به صفحه نمایش برخورد نکند. این امر می‌تواند باعث ایجاد انعکاس و مشکل در تماشای تلویزیون شود. اگر نمی‌توانید از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنید، ممکن است لازم باشد که از پرده استفاده کنید.

جای تلویزیون در پشت پنجرهپذیرایی بدون پنجره:

اگر در پذیرایی شما پنجره ای وجود ندارد، خوش شانس هستید! چرا که در انتخاب جای تلوزیون در پذیرایی مستطیل بدون پنجره، شما آزادی بیشتری برای قرار دادن تلویزیون در هر جایی که دوست دارید دارید. با این حال، به خاطر داشته باشید که ارتفاع مناسب را برای تماشای راحت در نظر داشته باشید.

جای تلوزیون در پذیرایی مستطیل بدون پنجرهپذیرایی مستطیل شکل:

در انتخاب جای تلوزیون در پذیرایی مستطیل شکل، شما معمولاً چند گزینه مختلف برای قرار دادن تلویزیون دارید. یک گزینه رایج این است که تلویزیون را روی دیوار بلندتر قرار دهید، به خصوص اگر مبلمان شما در مقابل دیوار مقابل چیده شده باشد. این چیدمان می‌تواند به ایجاد حس تعادل در اتاق کمک کند. گزینه دیگر این است که تلویزیون را در یکی از دیوارهای کوتاهتر قرار دهید و مبلمان را در اطراف آن بچینید.

جای تلویزیون در پذیرایی مستطیل دراز و باریکپذیرایی مربع شکل:

ممکن است پیدا کردن جای تلوزیون در پذیرایی مربع، کمی چالش برانگیزتر باشد. یک گزینه این است که تلویزیون را روی یکی از دیوارها قرار دهید و مبلمان را در مقابل آن بچینید. گزینه دیگر این است که تلویزیون را در گوشه‌ای قرار دهید و از دو چیدمان مبلمان در اطراف آن استفاده کنید.

جای تلویزیون در پذیرایی مربعروی دیوار:

نصب تلویزیون روی دیوار می‌تواند راهی عالی برای صرفه‌جویی در فضا و ایجاد ظاهری مدرن در خانه شما باشد. با این حال، در پیدا کردن جای مناسب تلوزیون روی دیوار، چند نکته مهم از جمله، ارتفاع، فاصله مناسب و نکات ایمینی رادر نظر بگیرید.

جای مناسب تلویزیون روی دیوارکنار در ورودی:

در حالی که نصب تلویزیون کنار ورودی می‌تواند راه حلی شیک و کم‌جا به نظر برسد، مواردی وجود دارد که باید قبل از پیدا کردن جای تلوزیون کنار ورودی، در نظر بگیرید. از نظر چیدمان، باید اطمینان حاصل کنید که این کار مانع از رفت و آمد نمی‌شود و همچنین فضای کافی برای مبلمان وجود دارد. دید از زاویه‌های مختلف، به خصوص برای کسانی که روی مبل نشسته‌اند، باید مورد توجه قرار گیرد.

از نظر نورپردازی، نور مستقیم خورشید و نور مصنوعی که می‌توانند انعکاس ایجاد کنند، باید مورد توجه قرار گیرند. دسترسی به پریزها و اتصالات و همچنین پنهان کردن کابل‌ها برای ظاهری تمیزتر، مهم است.

جای تلویزیون کنار ورودی

نکات کلیدی برای انتخاب بهترین مکان برای تلویزیون در خانه شما:

  • ارتفاع: مرکز صفحه نمایش تلویزیون باید در سطح چشم یا کمی پایین‌تر از آن باشد. این امر به شما کمک می‌کند تا بدون خستگی گردن به طور راحت تلویزیون تماشا کنید.
  • فاصله: فاصله بیننده و تلویزیون باید بر اساس اندازه صفحه نمایش باشد. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید در فاصله‌ای بنشینید که ۳ تا ۵ برابر عرض صفحه نمایش باشد.
  • مبلمان: تلویزیون را طوری قرار دهید که مبلمان شما آن را مسدود نکند. بین تلویزیون و مبلمان فضای کافی برای حرکت راحت افراد وجود داشته باشد.
  • نور: از قرار دادن تلویزیون در معرض نور مستقیم خورشید یا نور شدید مصنوعی خودداری کنید. این امر می‌تواند باعث ایجاد انعکاس و مشکل در تماشای تلویزیون شود.
  • پنجره ها: اگر در نزدیکی پنجره تلویزیون قرار می‌دهید، مطمئن شوید که می‌توانید پرده یا سایبان را برای جلوگیری از تابش نور خورشید بکشید.
  • موارد استفاده: نحوه استفاده از تلویزیون را در نظر بگیرید. اگر از آن برای بازی های ویدیویی استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید آن را به کنسول بازی خود نزدیک کنید. اگر بیشتر از آن برای تماشای فیلم استفاده می‌کنید، احتمالا بخواهید آن را در مقابل مبل خود قرار دهید.

در اینجا چند نکته اضافی برای پیدا کردن جای تلویزیون در  فضاهای مختلف منزل آورده شده است:

  • پذیرایی: رایج‌ترین مکان برای قرار دادن تلویزیون در پذیرایی است. نکات ذکر شده در بالا را دنبال کنید تا بهترین مکان را برای تلویزیون خود پیدا کنید.
  • اتاق خواب: اگر در اتاق خواب خود تلویزیون دارید، آن را در جایی قرار دهید که در رختخواب دراز کشیده باشید به راحتی آن را ببینید. از قرار دادن تلویزیون در نزدیکی تخت خودداری کنید، زیرا می‌تواند بر کیفیت خواب شما تأثیر بگذارد.
  • اتاق بازی: اگر در اتاق بازی خود تلویزیون دارید، آن را در جایی قرار دهید که همه بچه‌هابتوانند به خوبی آن را ببینند. از قرار دادن تلویزیون در مکانی که می‌تواند باعث ایجاد خطر آسیب دیدگی شود خودداری کنید.

تاثیر فرش در انتخاب جای مناسب تلوزیون

اندازه فرش یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در هنگام انتخاب جای تلویزیون در نظر گرفته شود. فرش باید به اندازه‌ای باشد که تمام مبلمانی که برای تماشای تلویزیون استفاده می‌شوند را در بر بگیرد. این امر باعث می‌شود که فضا مرتب‌تر به نظر برسد و همچنین از کثیف شدن فرش در اثر عبور و مرور افراد جلوگیری می‌کند.

اگر از مبلمان ال استفاده می‌کنید، فرش باید به گونه‌ای باشد که از دو سمت طولی آن بزرگتر باشد و حداقل ۱۰ الی ۱۵ سانتی‌متر فضای خالی داشته باشد. این کار باعث می‌شود که هنگام نشستن روی مبل، پاهایتان به فرش گیر نکند و همچنین فضای کافی برای جابجا شدن مبلمان وجود داشته باشد.

اگر از فرش کوچک استفاده می‌کنید، آن را در زیر میز تلویزیون قرار دهید و مبل‌ها را به دور آن بچینید. این چیدمان باعث می‌شود که فضا صمیمی‌تر به نظر برسد و همچنین از انعکاس نور تلویزیون توسط فرش جلوگیری می‌شود.

رنگ فرش

رنگ فرش نیز از جمله عواملی است که باید در هنگام انتخاب جای تلویزیون در نظر گرفته شود. رنگ فرش باید با رنگ دیوارها و مبلمان همخوانی داشته باشد. این امر باعث می‌شود که فضا زیباتر و چشم‌نوازتر به نظر برسد.

از رنگ‌های روشن مانند فرش کرم طلایی برای فرش‌هایی که در زیر تلویزیون قرار می‌گیرند استفاده کنید. رنگ‌های روشن نور را منعکس می‌کنند و باعث می‌شوند که فضا بزرگتر به نظر برسد. همچنین این رنگ‌ها باعث می‌شوند که چشم‌ها کمتر خسته شوند.

از رنگ‌های تیره برای فرش‌هایی که در نقاط دیگر اتاق استفاده می‌شوند استفاده کنید. رنگ‌های تیره لکه‌ها را کمتر نشان می‌دهند و همچنین باعث می‌شوند که فضا گرم‌تر و صمیمی‌تر به نظر برسد.

طرح فرش

طرح فرش نیز از جمله عواملی است که باید در هنگام انتخاب جای تلویزیون در نظر گرفته شود. طرح فرش نباید خیلی شلوغ یا پرنقش و نگار باشد، چرا که باعث خستگی چشم می‌شود. این امر به خصوص برای افرادی که از تلویزیون برای تماشای فیلم یا بازی‌های ویدئویی استفاده می‌کنند، مهم است.

اگر از طرح‌های شلوغ استفاده می‌کنید، آنها را در نقاط دیگر اتاق استفاده کنید و برای زیر تلویزیون از فرش‌های ساده‌تر استفاده کنید. فرش‌های ساده باعث می‌شوند که توجه به تلویزیون بیشتر جلب شود و همچنین فضا را بزرگتر نشان می‌دهند.

جنس فرش

جنس فرش نیز از جمله عواملی است که باید در هنگام انتخاب جای تلویزیون در نظر گرفته شود. فرش‌هایی که برای زیر تلویزیون استفاده می‌شوند باید از جنس‌های بادوام و قابل شستشو باشند. این امر به خصوص برای فرش‌هایی که در مکان‌های پر رفت و آمد قرار می‌گیرند، مهم است.

فرش‌های دستباف‌ گونه یعنی فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته جدید و فرش ۱۵۰۰شانه تراکم ۴۵۰۰ گزینه‌های مناسبی برای زیر تلویزیون هستند، چرا که از نظر زیبایی نیز جلوه خاصی به فضا می‌دهند. همچنین اگر عادت دارید روی زمین بشینید، فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ به دلیل داشتن ضخامت مناسب و نخ خواب بلند، انتخابی ایده آل برای شما خواهد بود.

گالری فرش‌های کاشان

کاشان که به عنوان معتبرترین و شناخته ترین کارخانه فرش جهان شناخته شده است، تنوع بی‌نظیری از فرش ماشینی از جمله فرش ایرانی جدید، فرش کلاسیک و مدرن را در انواع طرح و نقش با بهترین کیفیت برای شما فراهم کرده است تا بنتوانید بهترین فرش را متناسب با نیاز، بودجه و سایقه خود انتخاب کنید. برای دیدن تمامی طرح‌های فرش به همراه نحوه تست دکوراسیون روی خرید فرش کلیک کنید تا به صفحه مربوطه منتقل شوید.

فرش وینتیج طرح تینا نقره ای ۱۲۰۰ شانه

قیمت فرش ۶ متری ۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان

فرش آبی ۱۲۰۰ شانه طرح ژیکان

قیمت فرش ۶ متری ۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان

فرش ۷۰۰ شانه وینتیج طرح یکتا دودی

قیمت فرش ۶ متری ۶,۷۵۰,۰۰۰ تومان

فرش افشان رنگ فیلی ۷۰۰ شانه طرح زرین

قیمت فرش ۶ متری ۷,۲۵۰,۰۰۰ تومان

فرش وینتیج سیلور ۱۲۰۰شانه دیارا

قیمت فرش ۶ متری ۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان

فرش طرح ورساچه ۷۰۰شانه صهبا فیلی

قیمت فرش ۶ متری ۷,۲۵۰,۰۰۰ تومان

فرش لاکی ۷۰۰ شانه طرح مرصع

قیمت فرش ۶ متری ۷,۲۵۰,۰۰۰ تومان

فرش ۷۰۰ شانه افشان کرم طرح نیاز

قیمت فرش ۶ متری ۷,۲۵۰,۰۰۰ تومان

فرش طرح ورساچه ۷۰۰شانه صهبا سرمه ای

قیمت فرش ۶ متری ۷,۲۵۰,۰۰۰ تومان

فرش باغ بهشت نقره ای طرح شادی ۱۲۰۰ شانه

قیمت فرش ۶ متری ۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان

فرش خشتی ترنج دار ۱۲۰۰ شانه طرح پیچک کرم

قیمت فرش ۶ متری ۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان

فرش وینتیج نقره ای ۱۲۰۰ شانه آهو

قیمت فرش ۶ متری ۸,۲۰۰,۰۰۰ تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *